ygeio logo hospital logo mitera logo lito logo
general logo creta logoheal academy logoheal academy logo

hhg logo

Sorry, your browser does not support inline SVG.

Health_e Bonus Card
Τρία βήματα για απώλεια βάρους μετά τον τοκετό

Ακριβώς όπως υπάρχει ο κύκλος των τριών τριμήνων στην εγκυμοσύνη, το ίδιο συμβαίνει και με ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα απώλειας βάρους μετά από αυτή.

Το σχέδιο απώλειας βάρους βασίζεται σε 3 συνιστώσες που θα οδηγήσουν στην οικοδόμηση γερών θεμελίων συντροφεύοντάς σας για την υπόλοιπη ζωή σας.

Αποκατάσταση του σώματος

Χρειάστηκαν 9 μήνες για να κρατήσετε στα χέρια σας το μωρό σας, γι’ αυτό είναι απαραίτητο να κάνετε υπομονή και προσπάθεια τουλάχιστον 9 μηνών για να χάσετε τα περιττά κιλά της εγκυμοσύνης σωστά. Τα τέσσερα R της ανάκαμψης (Recovery) θα σας βοηθήσουν να καλύψετε τις διατροφικές σας ανάγκες και θα σας μεταβιβάσουν στο Βήμα 2. Αυτά τα τέσσερα R είναι:

  • ο ανεφοδιασμός με «καύσιμα» (Refuel), συμπεριλαμβάνει τους υδατάνθρακες, που αποτελούν την κύρια πηγή ενέργειας για τον οργανισμό.
  • η ενυδάτωση (Rehydrate), είναι απαραίτητη για όλους και όλες, ιδιαίτερα για γυναίκες που θηλάζουν και βοηθά επίσης στη διατήρηση της βέλτιστης λειτουργίας των οργάνων.
  • η αναζωογόνηση (Revitalize), επιτυγχάνεται με την ενσωμάτωση μιας σειράς βιταμινών, μετάλλων και άλλων μικροθρεπτικών συστατικών στη διατροφή από την κατανάλωση ακατέργαστων τροφίμων, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά.
  • η αποκατάσταση (Repair), δίνει έμφαση στα οφέλη από την κατανάλωση πρωτεϊνών σε κάθε γεύμα, που αποτελούν το κύριο καύσιμο για τους μυς. Οι πρωτεΐνες είναι απαραίτητο να κατανέμονται ισομερώς σε όλα τα γεύματα της ημέρας, στοχεύοντας σε βέλτιστη πρωτεϊνοσύνθεση.

Θηλασμός και διατροφή

Υπάρχουν πολλοί λόγοι που οι γυναίκες συστήνεται να θηλάζουν, όπως τα οφέλη για την υγεία, τόσο της μητέρας όσο και του βρέφους, τα οικονομικά οφέλη και τα περιβαλλοντικά οφέλη.

Σε γενικές γραμμές, όσες γυναίκες θηλάζετε πρέπει να ακολουθείτε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Ο πρωταρχικός στόχος είναι η κάλυψη 100% των διατροφικών σας αναγκών, χωρίς να οδηγείστε σε υπερφαγικά επεισόδια, οι οποίες με τη σειρά τους θα ανταποκρίνονται και στις ανάγκες του μωρού σας. Προσοχή πρέπει να δοθεί στις αυξημένες απαιτήσεις του οργανισμού σε ενέργεια, υγρά και ορισμένα θρεπτικά συστατικά.

Οι θερμίδες ενός εξατομικευμένου-ισορροπημένου διαιτολογίου θα είναι αρκετές για να μην υπάρξει η οποιαδήποτε έλλειψη και να κυλούν όλα φυσιολογικά. Να θυμάστε πως ούτε στην εγκυμοσύνη, αλλά ούτε στο θηλασμό επιδιώκουμε την υπερβολή. Είναι η στιγμή που θα χτίσετε ισχυρά θεμέλια για έναν υγιεινό τρόπο ζωής για εσάς και το μωρό σας.
Προγραμματισμός και «έξυπνη» προσπάθεια

Αυτό το βήμα λαμβάνεται υπόψη μόλις η μητέρα σταματήσει τον αποκλειστικό ή ακόμη και το μερικό θηλασμό. Σε αυτό το στάδιο (συνήθως μετά από 6-7 μήνες ή και παραπάνω) το σώμα έχει την απαιτούμενη ενέργεια για να υποστηρίξει τη διαδικασία ανάκαμψης, το θηλασμό και την απώλεια βάρους, ενώ η μητέρα έχει εκπαιδευτεί στο πως θα διαμορφώνει διατροφικά την ημέρα της.

Οι προτεραιότητες σας άλλαξαν, όμως όταν είστε ευτυχισμένη και αισθάνεστε καλά με τον εαυτό σας, το σώμα σας και παραμένετε υγιής θα μεταφέρετε όλα αυτά τα θετικά συναισθήματα και στο βρέφος. «Να σας αντιμετωπίζετε, όπως αντιμετωπίζετε και το νέο μέλος της οικογένειάς σας… Με αγάπη!»

Μας ενημερώνει ο κ. Ευμένης Καραφυλλίδης, Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος του Μetropolitan General σε άρθρο του εδώ